Mindfullness giver øget produktiviteten og mindre stress.

Mindfullness: Hvis du tror du er stresset, så er du det nok!

Mindfullness er for ALLE.
Mange danskere oplever hver evig eneste dag, at de er stressede på deres arbejde.
De kan ikke koncentrere sig og har svært ved at få lavet noget fornuftigt.
Selv om de måske, har fået en god nats søvn eller har spist fornuftigt, fra morgenstunden af.
Nogle gange, så kan hverdagen bare være så fyldt med stress og problemer, at man ikke kan få det hele til at hænge sammen.
Det skader arbejdsindsatsen, når man forsøger at udrette noget produktivt.

I takt med at der kræves mere og mere af os. Der er fuld fart på arbejdsmarkedet.
Så er der også flere, som vil blive ramt af denne stress.
Der er selvfølgelig behandlingsforløb, hvor man kan komme ovenpå.
Men hvordan fanger man, denne omgang stress, før den overhovedet træder i kraft?

Stress starter i det små.

Når først man har stress, så kan det nemlig være svært at komme på rette fode igen.
Det er aldrig sjovt, at skulle sygemelde sig fra sit arbejde.
Der er metoder, hvorpå man kan forsøge, at forebygge denne stress.
Sørge for, at man har en problemfri hverdag, som overhovedet muligt.
En af disse metoder kaldes for mindfullness og selvom det godt kan være svært at forklare, så kan det være ufatteligt effektivt.
Mindfullness er derfor godt, hvis man gerne vil have ro i sindet og overskud til at klare sig på en stressende arbejdsplads.

Hvordan praktiserer man mindfullness?

Mindfullness kan godt være et lidt abstract emne, men hvis man tager ordet i dennes bogstavelige betydning, så skal det altid betyde, at sindet er fuldt. Det er ikke på den måde, at man ikke har overskud, men at sindet derimod bliver fyldt med alle de sanseindtryk og følelser, som kommer ind i hovedet på dig. Når man praktiserer mindfullness, så handler det altså om, at man skal identificere disse følelser og fornemmelser og på den måde kan man vurdere, om man lægger for meget værdi på dem.

Lev i nuet, bare en gang i mellem!

Man tager tingene som de kommer og sørger i stedet for at leve i nuet.
Det betyder f.eks., at man ikke bekymrer sig så meget.
Men blot accepterer ting, som de er.
Mindfullness er og bliver altså et meget abstrakt emne og der er derfor også mange fortolkninger på det. Men hvis man skal koge det helt ned, så betyder det, at man prøver at genvinde magten, over sit eget sind igen.
Ofte er man drevet af vaner og mønstre, som man ikke lægger mærke til.
Men med mindfullness prøver man at tage et skridt tilbage.
Se på, hvordan det hele egentlig hænger sammen.
Om der er nogle skadelige mønstre iblandt.
Der er ofte ting, som man kan gøre bedre.

Sådan kan mindfullness gavne dig.

Grunden til, at denne type for behandling eller motion for hjernen.
Er blevet så populær er, at den kan have en stor indflydelse på, hvordan du lever dit daglige liv. Mange lever nemlig i en hverdag fyldt med stress og jag.
Hvis ikke hovedet sidder på det rette sted, så kan man hurtigt blive overvundet af denne travle hverdag.
Med mindfullness bliver man udstyret, med nogle metoder og værktøjer.

Hvem kan bruge Mindfullness?

Som man så kan bruge, når man skal færdes i denne hverdag. Specielt godt, til en hverdag hvor alt ikke går efter planen hele tiden. Der bliver måske råbt lidt fra chefens sidde og man pludselig, ikke kan nå hjem eller har glemt noget.
Hvis du har brug for noget, så du kan tackle de problemer. Der bliver kastet efter dig, men at din hjerne ikke lider overlast.
Så kan disse metoder og disse løsninger altså være lige noget for dig.
Selvom det kræver lidt tid at sætte sig ind i.

Mindfullness

Updated: marts 5, 2018 — 10:09 am
DK Artikelkatalog © 2018 Frontier Theme